Megacharge kijkt uit naar Congres Laadinfra ’23: “We leggen graag nieuwe contacten en leren bij”

Megacharge is een krachtig verhaal dat werkelijkheid werd dankzij 3 jonge gepassioneerde ondernemers. Aangezien we elk uit een volledige andere sector komen, draagt ieder een rugzak van specifieke kwaliteiten. “De perfecte match waardoor we van alle markten thuis zijn. Het ondernemen zit in ons bloed.”

Dankzij de visie van Axel van Lombeek werd er op regelmatige basis tussen de 3 vrienden gepraat over de (toen nog toekomstige) problematiek rond het laden van elektrische wagens.  Daarin is snellaadinfrastructuur essentieel. “Het is belangrijk dat hierop wordt ingezet om het comfort van elektrisch rijden overal te garanderen. Zo komen we hopelijk sneller tot de Europese klimaatdoelstellingen van 2030.”

Megacharge kijkt enorm uit naar het Congres Laadinfra ’23 in Brussel volgende week. “Ik kijk enorm uit naar het Congres laadinfra om nieuwe contacten te leggen en zelf bij te leren”, zegt Axel van Lombeek. “Dit hoeft geen probleem te zijn gezien het interessante programma. We kijken er naar uit om jullie allen te ontvangen op onze stand!”

Megacharge ziet namelijk dat er veel vragen zijn in de markt. Welk vermogen laadpalen installeren? Is mijn elektrische aansluiting zwaar genoeg? Hoe kan ik optimaal hernieuwbare energie gebruiken? Wat met het capaciteitstarief? Hoe kan ik kostenposten juist inschatten? Wat met vergunningen en administratie? Wat met onderhoud? Is mijn locatie interessant voor snelladen?

Het team achter Megacharge.

Al die vragen kan Megacharge beantwoorden, en nog veel meer.

Waarom zou je met Megacharge samenwerken?

  • Reductie van investeringsbudget:
    • Vermijden van dubbel werk extra effort door one stop shop 
      • Megacharge beheerst de hele scope van elektrificatie, hernieuwbare energie / batterijtechnologie / middenspannigscabine.
      • Dubbele kosten worden vermeden, Megacharge zorgt voor de dimensionering en engineering waardoor de meest kosten efficiënte oplossing wordt ontwikkeld. 
      • De doorlooptijd van de projecten wordt geoptimaliseerd door centrale sturing van het project.
    • Als specialist in de markt negotieert Megacharge sterke prijzen bij leveranciers & installateurs.
  • Optimalisatie van operationele kosten:
    • Optimalisatie van de elektriciteitsprijs door toonaangevende software in combinatie met integratie van hernieuwbare energie(on/off site), batterij technologie,..
      • Hernieuwbare energie opgewekt op de site of op een andere locatie van de klant wordt maximaal ingezet.
        De invloed van het capaciteitstarief en de volatiele energiemarkt worden geminimaliseerd.
        De performante software zal het laadvermogen van de snelladers aanpassen aan het actueel afgenomen vermogen van het net, de hoeveelheid geproduceerde hernieuwbare energie, de SOC van de batterij,… 
    • De installatie geniet een hoge uptime door 24/7 beschikbare getrainde eerste en tweede lijn support. 
  • Ontzorging :
    • Onze klanten kunnen zich focussen op core activiteiten, Megacharge ontzorgt van projectconceptie t.e.m. projectmanagement, oplevering en exploitatie.
      • Een ingenieur van Megacharge komt de site bezoeken om de bestaande installaties te inventariseren en de noden van de klant in kaart te brengen.
      • De klant ontvangt een volledig financieel en technische dossier zodat een geïnformeerde beslissing kan worden genomen.
      • Tijden het gebruik van de installaties verzorgt Megacharge de goede werking en facturatie zodat de klant de installatie kan gebruiken zonder kopzorgen.

Meer nieuws

Brussels Auto Show verwelkomt Congres Laadinfra ’24 op de beursvloer

In januari 2023 vond in de Brussels Expo de eerste editie plaats van het Belgische Congres Laadinfra. De krapte op het net vormde niet het enige vraagstuk. Wat hoe zorgen we voor voldoende groene stroom om de Belgische doelstellingen te behalen? Hoe kijken verschillende betrokken – zoals netbeheerders, leveranciers en de gemeenten – tegen de… Lees verder ›

Congres Laadinfra België: ‘We kennen de puzzelstukken, de puzzel moet nu gelegd worden’

‘We weten wat er gedaan moet worden op het gebied van de laadinfrastructuur in België, nu moeten we het nog doen.’ Dat is de conclusie van de eerste editie van het Congres Laadinfra België. Frictie gewesten Michel Martens, directeur van de studiedienst bij Febiac, haalt daarnaast aan dat vrachtvervoer een blinde vlek lijkt te zijn… Lees verder ›

Powerdale: een bedrijf gericht op de toekomst

De mobiliteit in België staat vandaag voor een grote technologische uitdaging die door bepaalde politieke beslissingen in een stroomversnelling is geraakt. Zo zal de Europese Unie vanaf 2035 alle verkoop van nieuwe auto’s met verbrandingsmotor verbieden en zal België vanaf 2026 de verkoop van voertuigen met verbrandingsmotor voor bedrijfswagenparken verbieden. Het is in deze context… Lees verder ›